REDCLAW- MICCOS #THROWBACK!!!!! 24 - 27 OCTOBER 2013

Terima kasih diucapkan kepada MTIB (Malaysia Timber Industry Board) kerana telah memberikan peluang kepada syarikat RAHE untuk turut serta dalam acara yang bertaraf antarabangsa pada 24 Oktober sehingga 27 oktober 2013 yang lalu.
Acara ini telah memfokuskan kearah " Sustainable Commodity For A Better Tomorrow". Satu perkataan yang besar yang menunjukkan cita- cita negara kita. Untuk mencapai "Sustainablelity" satu kerjasama yang kuat adalah perlu untuk mempastikan ia berjaya.
video link!!!

Banyak pengalaman yang kita dapati melalui aktivi yang dianjurkan oleh MTIB, tidak kurang juga yang datang singgah ke Booth kami untuk bertanyakan mengenai perkembangan terkini mengenai industri gaharu.
 Bercerita memang sesuatu yang sangat mudah tetapi menyelesaikan permasalahan yang berlaku adalah sesuatu yang agak sukar apabila ada antara yang datang melawat ke Booth kami bertanya mengenai cara bagaimana untuk menyelesaikan permasalahan yang mereka alami.Di Malaysia ,ramai yang menanam pokok karas secara menanam secara membabi buta tanpa merujuk kepada sumber yang sepatutnya, dan kini masalah yang dikhuatiri berlaku telah pun berlaku.

Tetapi dengan peluang untuk berada di MICCOS 2013 ini kita dapat bertemu dengan peluang-peluang lain yang tidak dijangka, prospek masa hadapan , pasaran luar jangka dan pasaran- pasaran baru  yang dapat dikongsikan bersama-sama pengusaha lain sekiranya berpeluang.
 Prospek pasaran untuk produck karas moden adalah perlu diwujudkan pasarannya dan bukan terlalu berkebergantungan kepada pasaran tradisional. Pasaran baru untuk masa hadpan adalah luas dan kita janganlah terlalu jumud pemikiran, kita perlu mengorak langkah untuk pergi lebih jauh dan berfikir diluar kotak dan keluar daripada zon selesa.

"Mereka" yang berada diluar sana sudah bersedia untuk menerima sesuatu yang baru tetapi bersediakan kita pada masa ini untuk memenuhi permintaan tersebut? Fikir2kan...
Adakalanya kita perlu menukar pendekatan kita ,kita perlu keluar daripada zon selesa untuk menyampaikan apa yang perlu disampaikan. Menceritakan realiti dan bukan fantasi, memberi nasihat supaya tidak berputus asa dan terus mencuba.
 Masih ada diluar sana yang ingin mencri dan mempelajari sesuatu yang baru dan kami ada disini bersedia untuk berkongsi.

Sila Klik disini untuk lebih aktiviti.....



 


This entry was posted in